[colbonews.co.il] איגוד ערים להגנת הסביבה נגד הפיכת שדה התעופה בחיפה לשדה משלים לנתב"ג

Новости Хайфы от местных ивритоязычных источников и обсуждение их
Аватар пользователя
Инфодроид
Робот
Стаж: 4 года 2 месяца
Сообщений в этой теме: 1
Получено реакций: 0
июн 2022 28 03:26

[colbonews.co.il] איגוד ערים להגנת הסביבה נגד הפיכת שדה התעופה בחיפה לשדה משלים לנתב"ג

Непрочитанное сообщение Инфодроид

 

איגוד ערים להגנת הסביבה מפרץ חיפה ניסח מסמך עמדה בנוגע לשדה התעופה בחיפה, שבו הוא מתייחס לשלושה נושאים, העומדים על הפרק בימים אלה: הפיכת שדה התעופה לשדה משלים לנתב"ג, השינויים המתוכננים ע"פ תוכנית התשתיות הלאומיות, תת"ל 80/א, וביניהם (אך לא רק) הגדלת קיבולת הנוסעים לכ-700 אלף נוסעים בשנה והמשמעויות הנגזרות מכך והגדלת הקיבולת ל-4-3 מיליון נוסעים בשנה במצב עתידי.

מסמך העמדה מגיע טרם הגשת המלצות ועדת ההיגוי הבין משרדית שהוקמה בהתאם להחלטת ממשלה 547 באוקטובר 2021. החלטת הממשלה קבעה כי על שרת התחבורה להקים צוות היגוי בהובלת משרדה שבי יהיו חברים נציגים ממשרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משרד ראש הממשלה והמועצה הלאומית לכלכלה, משרד האוצר, משרד הביטחון, המשרד להגנת הסביבה, משרד התיירות, מינהל התכנון ורשות מקרקעי ישראל. על פי ההחלטה, "הצוות יבחן את החלופות להרחבת קיבולת התנועה האווירית הבין-לאומית מישראל ואליה, תוך התייחסות לעבודה המקיפה שנעשתה עד כה בעניין זה, לצד בחינות היתכנות מחודשות, ובכלל זאת את ההיתכנות לתכנון וההקמה של שדה תעופה אזרחי לטיסות בין-לאומיות כשדה משלים לנתב"ג… ופיתרונות נוספים להתמודדות עם הגידול הצפוי בתנועה האווירית". צוות ההיגוי נדרש להגיש את המלצותיו 9 חודשים מיום הקמתו, כך שהמלצותיו צפויות עד אוגוסט.

בפתח המסמך נכתב: "האיגוד מברך על קידום תכנון לשדה התעופה בחיפה מתוך הכרה בחשיבות חיפה כמרכז מטרופוליני עם מרקם עירוני שוקק ופעיל, אך עם זאת, ייאמר כבר עתה שלדעת האיגוד נפל פגם מהותי בתכנון תת"ל 80/א, שלא התייחסה למכלול השיקולים הרלוונטיים בהיבטים הסביבתיים. במסמך זה מפורטים בקצרה כשלים אלו והאמצעים המוצעים על ידי האיגוד להמשך התכנון".

באשר להפיכת השדה לשדה משלים לנתב"ג נכתב במסמך: "שדה התעופה בנתב"ג הגיע לגבול הקיבולת. בעוד שמגבלת הקיבולת ה'טכנית' של נתב"ג מבחינת תשתיות המסלולים עדיין רחוקה, בנתב"ג יש כידוע 'עוצר' המראות (סמלי, כ-4.5 שעות) בלילה, ומכאן – ה"שדה המשלים" צריך לתת מענה לא רק לקיבולת נתב"ג בכלל בעוד 15-10 שנה, אלא להסטת הנחיתות הליליות אליו בטווח הזמן המיידי".
עמדת האיגוד בנושא זה היא: "בהתאם לכך ש'שדה משלים' לנתב"ג צריך לפתור את בעיית נחיתות הלילה של הנתב"ג, עמדת איגוד ערים מפרץ חיפה בנוגע להתאמת השדה בחיפה למטרה זו, היא התנגדות נחרצת".

האיגוד מפרט סיבות נוספות להתנגדותו להפיכת השדה בחיפה למשלים לנתב"ג, בהן מגבלות תפעוליות הנובעות מנמל המפרץ, העובדה, כי רכס הכרמל מהווה מגבלה ומחייב תהליכי טיסה ייחודיים עד כדי 'נכות' של השדה לפעול בתנאי מזג אוויר מסוימים ודי שכיחים, משטר רוחות שלא מאפשר תמיד לנחות מצפון (מהים) ולהמריא צפונה (לים) – עובדה שתהפוך אוכלוסייה רבה לחשופה לערכי רעש גבוהים.

The post איגוד ערים להגנת הסביבה נגד הפיכת שדה התעופה בחיפה לשדה משלים לנתב"ג appeared first on כלבו – חיפה והקריות.

Новая тема Ответить
  • Похожие темы
    Ответы
    Просмотры
    Последнее сообщение

Вернуться в «Новости от местных изданий»

Disclaimer