[colbonews.co.il] במידה הנכונה

Новости Хайфы от местных ивритоязычных источников и обсуждение их
Аватар пользователя
Инфодроид
Робот
Стаж: 2 года 8 месяцев
Сообщений в этой теме: 1
Получено реакций: 0
сен 2022 22 23:37

[colbonews.co.il] במידה הנכונה

Непрочитанное сообщение Инфодроид

 

בימים אלו אנו נכנסים "לתקופת החגים". תקופה מרגשת של התחלה חדשה, התבוננות וקבלות לשנה החדשה מצד אחד, וחגיגות משפחתיות, חופשים וטיולים מצד שני. אנחנו, הישראלים, מציינים כל דבר כזה, איך לא, באמצעות האוכל. אוכל הוא חלק חשוב מהחגיגות, מהטקסים והאירועים. איך נדע לשלב נכון את ההנאה ממאכלי החגים, ישיבה סביב השולחן והטעמים השונים, ועם זאת, לא נגזים בכמויות, על מנת שלא נמצא את עצמנו בסוף התקופה הזו, עם כמה קילוגרמים נוספים?

ראשית, נתמקד בדברים החיוביים שהתקופה הזו מביאה עימה מבחינת התזונה. הנה כמה דוגמאות למאכלים עם ערכים תזונתיים חיוביים וחשובים:

תפוחים – מכילים נוגדי חמצון שונים, ביניהם קוורצטין המסייע למניעת סרטן. בנוסף, תפוחים מכילים סיבים תזונתיים המסייעים להורדת רמות הכולסטרול בדם, איזון רמות הסוכר, הסדרת יציאות והגברת תחושת שובע. כדאי לדעת – אין הבדל בין תפוח אדום לבין תפוח ירוק חמוץ בכמות הקלוריות או בכמות הסוכר.

דבש – ככל שהדבש כהה יותר הוא מכיל יותר נוגדי חמצון המגינים על הגוף מפני נזקי הסביבה. כדאי לדעת – כפית דבש שוות ערך, מבחינה קלורית, לכפית סוכר.

רימון – עשיר בנוגדי חמצון הנקראים אנתוציאנינים – פיגמנטים אדומים המקנים לו את צבעו. הרימון מועיל לשמירה על בריאות הלב וכלי הדם, הפחתת כולסטרול "רע" בדם, הפחתת לחץ דם, האטת תהליכי הזדקנות ועיכוב סרטן. כדאי לדעת – רימון שלם הוא שווה ערך לשלוש מנות פרי.

אז יש לנו כבר עם מה לעבוד. יחד עם זאת, חשוב לזכור שכמו בכל דבר, גם מהמזונות הבריאים חשוב לא להגזים.

הנה כמה טיפים איך לשמור על המשקל ולהרגיש בסוף התקופה טוב עם עצמנו:

אפשר בכל ארוחה לבחור מזונות מסוימים שטועמים ונהנים מהם. לא מוכרחים לטעום מהכל באותה ארוחה. מאחר שיש כמה ארוחות חג, נצליח לטעום הרבה מאכלים שונים בארוחות השונות ולא נגזים בארוחה אחת.

טיפ חשוב: לומר לעצמנו בתחילת הארוחה במה נתמקד היום ועל מה נוותר היום. התכנון הזה יעזור לנו לא להגזים ולבחור נכון מתוך המגוון.
הקפידו לאכול בצורה מסודרת, הימנעו מדילוג על ארוחות המוביל לכך שאנו מגיעים רעבים מאוד לארוחות וכתוצאה מכך אוכלים בכמות גדולה יותר.

בערבי חג – ניתן להחליף בין ארוחת הערב וארוחת הצהריים. בצהריים ניתן לאכול ארוחה קלה, למשל, חביתה או שקשוקה עם סלט ירקות, גבינות ולחם מחיטה מלאה ואת המנה החמה להשאיר לערב.

 

The post במידה הנכונה appeared first on כלבו – חיפה והקריות.

Новая тема Ответить

Вернуться в «Новости от местных изданий»

Disclaimer