[colbonews.co.il] המועצה לצרכנות למנו: "הימנעו מניצול ציבור הצרכנים"

Новости Хайфы от местных ивритоязычных источников и обсуждение их
Аватар пользователя
Инфодроид
Робот
Стаж: 4 года 3 месяца
Сообщений в этой теме: 1
Получено реакций: 0
окт 2023 13 10:31

[colbonews.co.il] המועצה לצרכנות למנו: "הימנעו מניצול ציבור הצרכנים"

Непрочитанное сообщение Инфодроид

 

המועצה הישראלית לצרכנות פרסמה אתמול (חמישי) אחר הצהריים אזהרה לחברת מנו ספנות, שבה היא מביעה דאגה עמוקה באשר להתנהלותה של החברה בעתות משבר ביטחוני ומאבק מלחמתי, שמנהלת מדינת ישראל ואזרחיה. 

"כפי שאפרט במכתבי זה, המועצה קוראת לחברתכם לתרום למאבק המלחמתי ולאחדות העם ולהימנע מניצול ציבור הצרכנים הישראלי", כתב עו"ד ליאור ניסים מהמחלקה המשפטית של המועצה, "רק ביומיים האחרונים התקבלו במועצה שמונה תלונות של צרכנים אשר מבקשים לבטל את השיט בשל המצב המלחמתי, שלא בטענת חרטה עקב כדאיות העסקה – אלא בשל הכרח במאבק המלחמתי שהם לוקחים בו חלק או בשל קשיים בריאותיים עקב המצב הביטחוני". 

ניסים הוסיף כי "למרות זאת, בחוסר רגישות, בחרה חברתם לא לאפשר לצרכנים אלו ביטול עסקה. ברור למועצה כי קיימת מסגרת משפטית התומכת בדרישת הצרכנים וכי קיימת מסגרת משפטית התומכת בעמדת חברתכם. בעת מלחמה, המועצה קוראת לחברתכם לגלות אחריות ציבורית, ערכית ואמפטית לציבור הצרכנים, ולאפשר להם לבטל עסקה או לחלופין לפעול כמו חברות התעופה ולאפשר לצרכנים להמיר את רכישתם לשוברי זיכוי למימוש עתידי. לפיכך, המועצה קוראת לכם במכתב זה להיעתר לבקשות הצרכנים ולאפשר להם לבטל את השיט שרכשו מחברתכם".

המועצה לצרכנות היא ארגון הצרכנים היציג בישראל, ובמסגרת תפקידיה היא פועלת להגנה על הצרכנים ולמיצוי זכויותיהם מול עוסקים. בנספח שצורף למכתב הובאו כל התלונות שהגיעו למועצה. 

תלונה מספר 1048067 למשל עוסקת בהפלגה שיצאה אתמול מנמל חיפה, ובה נכתב: "בשל המלחמה וגיוס קרובים מקרבה ראשונה בצו 8, אין אנו מעוניינים לצאת לחופשה זו. כמו כן, בקבוצה המיועדת לנפוש יש שתי ילדות קטנות בנות שנתיים ו-3. לאחר סיפורי הזוועות אין אנו מעוניינים לצאת מפתח הבית, בטח לא לצאת לחופשה בים שאין לנו מושג מה מחכה לנו בחוץ. יש לציין כי בתקנון החברה שנשלח אלינו עם כרטיסי ההפלגה נאמר בפירוש ש'במקרה של ביטול ההפלגה כתוצאה מאירוע שהוא חיצוני לפעילות החברה כמו מלחמה, מגיפה וכיו"ב, הסכומים ששולמו עבור ההפלגה המבוטלת יעמדו לרשות הלקוח עבור הפלגה בעתיד או יתאפשר ביטול בהתאם לתקנון ביטול ההפלגה בכפוף לדמי ביטול'. החברה טוענת כי היא לא קיבלה הנחיות מיוחדות וכי ההפלגות מתקיימות כסדרם. דיברנו עם נציגי החברה מספר פעמים וגם העברנו מייל פניות על מנת לדבר עם ממונה, כי לטענתם זהו הנוהל על מנת לדבר עם ממונה".

תלונה מספר 1048082 היא מזוג אנשים מבוגרים, תושבי הדרום. "ב-22 במאי הזמנו שיט בחברת מנו ספנות", הם כתבו, "בחודש אוגוסט הרגשנו לא טוב מבחינה בריאותית. אני בת 66, נכה 90 אחוז, ובעלי בן 67, חולה מאוד. החלום שלנו לצאת ירד מהפרק, ובחודש אוגוסט ביקשתי לבטל ולשלם קנס של 100 שקל לאדם. במנו לא הסכימו, ולפי החוק, אזרח ותיק יכול לבטל תוך ארבעה חודשים מיום ההזמנה. במנו לא מכירים בחוק ודחו את בקשתי. שילמנו 12,942 שקל. לא היתה ברירה, ההזמנה נשארה ככה, וחיפשתי אנשים שיקנו את ההפלגה. עכשיו יש מצב מלחמה, אנחנו גרים בדרום ונפלו אצלנו טילים ליד הבית. הילדים שלי בבית, אנחנו פוחדים מה יקרה. התקשרתי למנו, הם לא מוכנים לבטל אלא להקפיא את הכסף עד שנה אחת. אנחנו אנשים מבוגרים וצריכים את הכסף. אין לי אפשרות להשאיר את הכסף אצלם, ובמנו לא מוכנים להחזיר. בחברות שיט אחרות ביטלו את ההפלגות ומחזירים לאנשים את הכסף. מדוע מנו לא מחזירים את הכסף? בבקשה עזרו לנו".

גם תלונה מספר 1048322 נכתבה בנושא של אנשים מבוגרים שמסתגרים בביתם בגלל המצב. "שלום, אני פונה אליכם כשאנחנו במצב של מלחמה", נכתב בה, "ההורים שלי סגרו את החופשה ולא ידעו שזה מה שהולך לקרות. הם אנשים מבוגרים בני 60 פלוס עם חרדות, והם מסתגרים בבית, במיוחד כשיש מחבלים שמסתובבים חופשי בארץ. ההפלגה שלהם צריכה לצאת בחמישי (אתמול; ח"ה), והבנתי שהיא מתקיימת כרגיל. לא מבינה איך זה אחרי כל אלפי הרוגים שיש לנו בארץ, והמצב באמת לא פשוט. ניסיתי לדבר עם המוקד שלהם כמה פעמים, לא לבטל, לפחות שיתנו להם כן להפליג במועד אחר. שילמנו להם 4,500 שקל, ואין מענה מאף אחד. הם לא רוצים לצאת לחופשה וליהנות במצב כזה. כל התשובות של המוקד של מנו ספנות זה 'אין מה לעשות'. איך במצב כזה אי אפשר להתחשב? אם המצב היה רגיל והיינו רוצים לבטל, הגיוני שהתשובה תהיה 'אין מה לעשות', אבל כשאנחנו במצב מלחמה אפשר להיות אנושיים, אפשר להבין ולהפנים שיש אנשים שלא רוצים לטייל במצב כזה כי איך אפשר ליהנות כרגע. הם חברה ישראלית, הם אמורים להבין אל הלב של הלקוחות שלהם".

 

The post המועצה לצרכנות למנו: "הימנעו מניצול ציבור הצרכנים" appeared first on כלבו – חיפה והקריות.

Новая тема Ответить

Вернуться в «Новости от местных изданий»

Disclaimer