[colbonews.co.il] Министерство транспорта отстраняется от обязательства по удлинению аэродрома

Новости Хайфы от местных ивритоязычных источников и обсуждение их
Аватар пользователя
Инфодроид
Робот
Стаж: 4 года 2 месяца
Сообщений в этой теме: 1
Получено реакций: 0
апр 2020 06 18:19

[colbonews.co.il] Министерство транспорта отстраняется от обязательства по удлинению аэродрома

Непрочитанное сообщение Инфодроид

 
בתגובה שהגיש לעתירה לקידום פיתוח משמעותי של שדה התעופה בחיפה נמנע משרד התחבורה מלהתחייב לכך שמסלול השדה יוארך ל-2,100 מטר ברוטו (כולל שטחי בטיחות הנסללים בקצות המסלול), וזאת למרות שהוא חתום על הסכם המחייב אותו לפעול להארכה כזו.

את הימנעותו מהתחייבות נימק משרד התחבורה בשינוי נסיבות שמקורו בתגובת רשות שדות התעופה (רש"ת) מלפני כחודשיים וחצי לעתירה. בתגובתה של רש"ת שנחשפה ב"כלבו – חיפה והקריות" צוין כי היא בוחנת פעם נוספת את האפשרות להאריך את המסלול ל-2,100 מטר, וזאת למרות שגם היא חתומה על ההסכם. "בהתאם להסכם בוחנת רש"ת בימים אלה פעם נוספת את אורך המסלול במטרה לשפר במעט את טווחי הטיסה, אך ברור כבר עתה כי הארכה נוספת של המסלול תהיה מוגבלת ביותר ויתרונותיה מוטלים בספק", כתבה אז רש"ת בתגובתה ונמנעה מלפרט מדוע החליטה לפתע לבחון פעולה שכבר התחייבה לבצע.

את העתירה הגישו לבג"ץ בחודש נובמבר חמישה עותרים: שלוש השקמים – העמותה לקידום החיים והסביבה בגליל המערבי, האדריכל החיפאי מיכאל רטנר, המועצות האזוריות עמק יזרעאל ומגידו והמועצה המקומית רמת ישי. באמצעות עו"ד דביר לנגר ביקשו העותרים לבטל שתי החלטות שקיבלה הוועדה לתשתיות לאומיות (הוות"ל) ב-3 ביוני – ההחלטה לפצל לשני מקטעים את תוכניתה של רכבת ישראל להכפלת מסילות הרכבת באופן שמנציח את חיץ המסילות בין העיר לים ואת אילוצם של תושבי הצפון להקיף את הצפון בנסיעתם ברכבת דרומה, וההחלטה להפקיד את תת"ל 80 – תוכניתה של רש"ת לפיתוח מינורי בלבד של שדה התעופה בחיפה הכוללת הארכה של המסלול ל-1,850 מטר ברוטו בלבד באופן שלא יאפשר להסבו לשדה תעופה בין לאומי משמעותי. בעתירה התבקש בית המשפט בין השאר לתת פסק דין שיקדם הארכה של המסלול ל-2,600 מטר ברוטו.

כחודשיים לאחר שהוות"ל קיבלה את שתי החלטותיה נחתם בין עיריית חיפה, משרד התחבורה, רש"ת וחברת נמלי ישראל הסכם לשינוי התוכנית – עדיין תוך הצעת פיתוח מוגבל הכולל הארכה של המסלול ל-2,100 מטר ברוטו בלבד – ובמקביל להבטחת השלמת בנייתו של נמל המפרץ. עוד נקבע בהסכם כי תת"ל 80 תעודכן בהתאם לאורך המוסכם החדש של המסלול. אלא שכעת הודיע משרד התחבורה לבג"ץ כי כלל לא בטוח שההסכם יקוים: "לנוכח הבחינה המחודשת המבוצעת על ידי רש"ת ביחס לתת"ל 80, לא ברור כיום באיזו מתכונת תקודם התוכנית, לרבות בהתייחס למתכונתה הנוכחית". לעומת אי הוודאות בתגובה לבג"ץ, מההסכם ברור באיזו מתכונת יש לקדם את התוכנית – עם מסלול באורך של 2,100 מטר ברוטו.



The post משרד התחבורה נמנע מהתחייבות להארכת שדה התעופה appeared first on כלבו – חיפה והקריות.

Аватар пользователя
vladiko
Администратор
Стаж: 5 лет 5 месяцев
Сообщений в этой теме: 1
Получено реакций: 0
апр 2020 07 18:37
 
В своём ответе на петицию о продвижении существенного развития аэродрома в Хайфе министерство транспорта воздерживается от обязательства по удлинению взлётной полосы до 2100 метров брутто (включая площадки безопасности на концах полосы), и это несмотря на то, что оно подписало соглашение, обязывающее способствовать такому удлинению.

Свой отход от обязательства министерство транспорта аргументировало изменением обстоятельств в связи с реакцией Управления аэродромов (רש"ת) на данную петицию два с половиной месяца назад. Тогда רש"ת отметило, что проводит дополнительную проверку возможности удлинить взлётно-посадочную полосу до 2100 м, хотя и оно подписало соглашение с мэрией Хайфы.

Новая тема Ответить

Вернуться в «Новости от местных изданий»

Disclaimer