[haifakrayot.co.il] פוטנציאל לא ממומש: נפתח דיוטי פרי בנמל התעופה חיפה, אך האתגרים עדיין לפניו

Новости Хайфы от местных ивритоязычных источников и обсуждение их
Аватар пользователя
Инфодроид
Робот
Стаж: 5 лет 8 месяцев
Сообщений в этой теме: 1
Получено реакций: 0
сен 2025 26 16:09

[haifakrayot.co.il] פוטנציאל לא ממומש: נפתח דיוטי פרי בנמל התעופה חיפה, אך האתגרים עדיין לפניו

Непрочитанное сообщение Инфодроид

 

השבוע נחנך בטקס חגיגי הדיוטי פרי בנמל התעופה חיפה, צעד שמסמן את חזרת הנמל לפעילות בינלאומית. חנות הדיוטי פרי, המופעלת על ידי חברת Layam שבבעלות טדי שגיא, משתרעת על פני 200 מ"ר ומספקת את כל המוצרים הפטורים ממס כמעט כמו בנתב"ג. בטקס נכחו מנכ"ל רשות שדות התעופה שרון קדמי והמנכ"לים המשותפים של החברה שרון אג'ובל ואיתי לב. פתיחתו מחדש של השדה בדצמבר האחרון הייתה בשורה משמעותית לתושבי הצפון, אך אתגרים לוגיסטיים עדיין עומדים בפניו בדרך למימוש מלוא הפוטנציאל.
אייר חיפה מחייה את השדה, אך החברות המתחרות עדיין לא מגיעות
לפי נתוני רשות שדות התעופה, מתחילת השנה עברו בשדה 67,964 נוסעים בטיסות בינלאומיות ו-21,953 בטיסות פנים. מספרים אלה התאפשרו בעיקר בזכות חברת "אייר חיפה", שהחייתה את השדה שהיה נטוש במשך שנים. החברה מפעילה טיסות לארבעה יעדים בינלאומיים (לרנקה, פאפוס, רודוס ואתונה) וטיסות פנים לאילת. בעוד שהעומסים בנתב"ג כבדים, נוסעים מחיפה מדווחים על הליך צ'ק-אין מהיר במיוחד, שאורך לעיתים רבע שעה בלבד.

עם זאת, אתגרים לוגיסטיים עשויים להקשות על חברות תעופה אחרות לפעול מהשדה. כפי שמסבירה שירלי כהן עורקבי, סמנכ"לית "אשת טורס", השדה בחיפה מספק פתרון יעיל ונוח לתושבי הצפון. "אני מאוד מקווה שישקיעו בו, כך שיתאפשר להטיס ממנו מטוסים גדולים יותר", היא מסרה.

חנות הדיוטי פרי מציעה ללקוחות מגוון רחב של מוצרי טבק, אלכוהול, בישום, שוקולדים, ממתקים, אביזרי סלולר וצעצועים. בנוסף, לקוחות יכולים להשתמש בעמדת "פטור ושמור" המאפשרת לאסוף מוצרים עם החזרה לישראל. הכתבה מציינת גם דוגמאות למחירים: 2 בקבוקי אוזו פלומרי ב-33 דולר ומבחר בשמים, 3 יחידות במחיר של 119 דולר.

על אף הפתיחה המרשימה של הדיוטי פרי והנתונים המעודדים של "אייר חיפה", השדה בחיפה רחוק עדיין מלממש את מלוא הפוטנציאל שלו. האתגרים המרכזיים שצוינו בכתבה מצביעים על כך שחברות תעופה מתחרות מתקשות לפעול ממנו, מה שמגביל את היצע הטיסות. רק השקעה נוספת בתשתיות תאפשר לשדה לקבל מטוסים גדולים יותר, ובכך להציע מגוון רחב יותר של יעדים ולמשוך חברות נוספות. פוטנציאל החיסכון בזמן ובעלויות עבור תושבי הצפון קיים, אך ללא פיתוח נוסף, הוא עלול להישאר לא ממומש.


Источник: https://haifakrayot.co.il/archives/138042

Новая тема Ответить
  • Похожие темы
    Ответы
    Просмотры
    Последнее сообщение

Вернуться в «Новости от местных изданий»

Disclaimer