[colbonews.co.il] אחרי 31 שנים: הרכבות הישנות יוצאות משירות

Новости Хайфы от местных ивритоязычных источников и обсуждение их
Аватар пользователя
Инфодроид
Робот
Стаж: 4 года 9 месяцев
Сообщений в этой теме: 1
Получено реакций: 0
янв 2024 21 09:00

[colbonews.co.il] אחרי 31 שנים: הרכבות הישנות יוצאות משירות

Непрочитанное сообщение Инфодроид

 

רכבת ישראל נפרדת מרכבות ה-IC3 המונעות בדיזל. בשבוע שעבר, 31 שנים מאז הנסיעה הראשונה בארץ, יצאה משירות רכבת ה-IC3 האחרונה.

הקרונועים שהגיעו לארץ בקיץ 1992 זכו לקבלת פנים חגיגית עם נסיעת המבחן הראשונה מחיפה לתל אביב, כאשר כל נהגי הקטר ברחבי הארץ צפרו במשך דקה, בחורף 1992, אחרי כמה חודשי בחינה במוסכים של רכבת ישראל, נכנסו רכבות ה-IC3 לשירות. הקרונועים הגיעו בסט של שלושה קרונות כל אחד, ובמהלך השנים הופעלו גם רכבות המורכבות מחמישה סטים, כלומר 15 קרונות. אורכו של כל סט היה 58 מטר, משקלו 101 טונות, והיו בו ארבעה מנועים של 294 כ"ס כל אחד. מהירות הנסיעה המרבית של הקרונועים היתה 160 קמ"ש, ובכל שלישיית קרונות הותקנו 177-167 מושבים.

קרונועי ה-IC3 נחשבו לחוד החנית של הקדמה הטכנולוגית, וגם כעשור לאחר מכן רכשה רכבת ישראל 40 קרונועים נוספים מסוג זה. בשנת 2021 נכנסו לשירות הקרונועים החשמליים החדשים מתוצרת סימנס, המכונים DDEMU (ראשי תיבות של "קרונוע חשמלי דו קומתי").

מערך ה-IC3 הראשון יצא משירות כבר בעשור הקודם והועבר לשימור במוזיאון הרכבת, ובקרוב ייערך טקס פרידה מהמערך האחרון.

 

The post אחרי 31 שנים: הרכבות הישנות יוצאות משירות appeared first on כלבו – חיפה והקריות.

Новая тема Ответить
  • Похожие темы
    Ответы
    Просмотры
    Последнее сообщение

Вернуться в «Новости от местных изданий»

Disclaimer