[colbonews.co.il] אחרי 31 שנים: הרכבות הישנות יוצאות משירות
янв 2024
21
09:00
[colbonews.co.il] אחרי 31 שנים: הרכבות הישנות יוצאות משירות
רכבת ישראל נפרדת מרכבות ה-IC3 המונעות בדיזל. בשבוע שעבר, 31 שנים מאז הנסיעה הראשונה בארץ, יצאה משירות רכבת ה-IC3 האחרונה.
הקרונועים שהגיעו לארץ בקיץ 1992 זכו לקבלת פנים חגיגית עם נסיעת המבחן הראשונה מחיפה לתל אביב, כאשר כל נהגי הקטר ברחבי הארץ צפרו במשך דקה, בחורף 1992, אחרי כמה חודשי בחינה במוסכים של רכבת ישראל, נכנסו רכבות ה-IC3 לשירות. הקרונועים הגיעו בסט של שלושה קרונות כל אחד, ובמהלך השנים הופעלו גם רכבות המורכבות מחמישה סטים, כלומר 15 קרונות. אורכו של כל סט היה 58 מטר, משקלו 101 טונות, והיו בו ארבעה מנועים של 294 כ"ס כל אחד. מהירות הנסיעה המרבית של הקרונועים היתה 160 קמ"ש, ובכל שלישיית קרונות הותקנו 177-167 מושבים.
קרונועי ה-IC3 נחשבו לחוד החנית של הקדמה הטכנולוגית, וגם כעשור לאחר מכן רכשה רכבת ישראל 40 קרונועים נוספים מסוג זה. בשנת 2021 נכנסו לשירות הקרונועים החשמליים החדשים מתוצרת סימנס, המכונים DDEMU (ראשי תיבות של "קרונוע חשמלי דו קומתי").
מערך ה-IC3 הראשון יצא משירות כבר בעשור הקודם והועבר לשימור במוזיאון הרכבת, ובקרוב ייערך טקס פרידה מהמערך האחרון.
The post אחרי 31 שנים: הרכבות הישנות יוצאות משירות appeared first on כלבו – חיפה והקריות.
-
- Темы данного раздела
Случайные:
-
[colbonews.co.il] שוב זה קורה: תושבי בת גלים רצו למקלט – שנותר נעול
-
[colbonews.co.il] חזירי הבר בקלר למדו את השיטה לארוחה בלי מאמץ (וידאו)
-
[colbonews.co.il] נמנעה כניסתו של חבר המועצה גרי קורן לפסטיבל בבית הגפן
-
[colbonews.co.il] 916 בני אדם נפגעו ב-2021 בתאונות דרכים בחיפה ובקריות. 11 מהם נהרגו
-
[nws.report] חיפה: מכון כושר חויב בפיצוי של עשרות אלפי שקלים לאדם עם מוגבלות בראייה ובשמיעה